Eventmarknadsföring
Marknadsföring av ditt event eller evenemang är skillnaden mellan fullsatta läktare eller i värsta fall en fullständig flopp. Hela 30% av fansen uppger att de hade velat gå på ett evenemang om de bara känt till det.
Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.
+1m
webbesökare varje månad
89%
varumärkeskännedom
besökare via affiliate-partners
+1m
prenumeranter av automatiserad email-marknadsföring
Oslagbar räckvidd för din eventmarknadsföring
Med vår räckvidd når du längre, och når fler fans. Vill du inte riskera att missa potentiella biljettköpare gäller det att synas där din målgrupp finns.
Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar.
Våra epostutskick når över 1 miljon mottagare och skräddarsys med predikativ intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare.
Med hjälp av våra partners, såsom Spotify och Facebook, kan ditt evenemang nå ut till över 3 miljoner potentiella biljettköpare. Och sist besöker över 1,2 potentiella biljettköpare vår webbplats varje månad, där ditt evenemang syns.
Vår räckvidd sträcker sig även utanför Sverige, vilket betyder att vi kan hjälpa dig att nå en internationell publik.

Smart mix av marknadsföringskanaler och data
När du väljer att låta oss marknadsföra ditt event använder vi den senaste teknologin, all vår data om våra besökare och en smart mix av marknadsföringskanaler för att se till att ditt evenemang syns för rätt fans.
Vår stora räckvidd gör att vi har mycket data på potentiella biljettköpare – såsom tidigare evenemangsbesök, klick på vår webbplats och i nyhetsbrev, geografiskt läge, köphistorik med mera. All denna data använder vi för att rikta marknadsföringen av ditt evenemang till rätt potentiella biljettköpare.
Med vår breda mix av marknadsföringskanaler ser vi till att ditt evenemang syns där dina potentiella kunder finns. Exempelvis läggs dina musikevenemang automatiskt upp på artistens sida på Spotify och når på så vis potentiella kunder som lyssnar på artisten på Spotify.
Och fans som tidigare visat intresse för ditt evenemang påminns om evenemanget med automatiserade mejlutskick för biljettsläpp och inför evenemangsdatumet. Läs mer om CRM och våra automatiserade mejlutskick här >>
Självklart kan vi även hjälpa dig med att skapa skapa buzz kring ditt event genom att skapa innehåll för bloggar och sociala medier, samt annonser. Vi får fansen att snacka om ditt event.

Nyheter om marknadsföring

Livestream – skapa din egen digitala scen
Se vår sida som ger dig guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång med Livestream: https://business.ticketmaster.se/livestream/ Missa heller inte vårt webinar med VOYD - Video On Your Demand. Deras digitala scen tillsammans med Ticketmasters räckvidd...

Vi söker nya artister till vår Hemma hos-serie
Just nu söker vi artister som vill delta i vår Hemma hos-serie kostnadsfritt och för ett gott syfte. Intresserad? Maila marknad@ticketmaster.se direkt eller läs mer nedan. Hemma hos… är en ny videoserie där tittaren får följa med olika artister på intima...

Ticketmaster och WGP deltar i Youtube Works Award
Ticketmaster Sverige deltar tillsammans med Web Guide Partner (WGP) i tävlingen Youtube Works Award, en årlig tävling i samarbete med Sveriges Annonsörer och 100-Wattaren, som hyllar årets mest innovativa och effektiva annonskampanjer på Youtube. Ticketmasters bidrag...

#hjälplivescenen
Liveevenemang är vår kärnverksamhet och när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa branschen och livescenen med det vi kan. Med vår plattform, service och marknadskraft kan vi dra vårt strå till stacken och få så många...

Ticketmaster öppnar sina kanaler för livestreaming
När möjligheten att arrangera och uppleva evenemang kraftigt har begränsats vill vi hjälpa branschen och livescenen genom att öppna våra kanaler för livestreaming. Vill du uppträda på Ticketmasters digitala scen? Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över...

Tips kring att livestreama evenemang och konserter
Vi har satt ihop några favoriter och lite tips för dig som funderat på att livestreama konserter eller andra evenemang. När många evenemang nu har blivit inställda och vi uppmanas att stanna hemma är det många artister och arrangörer runt om i världen som tar hjälp av...

Insight 2020: Nästan en av fem vill köpa en VIP-upplevelse
Fans spenderar allt mer på upplevelser. Vår senaste festivalrapport visar att nästan en av fem (18%) är en trolig köpare av en VIP-biljett för en festival, och vår bredare undersökning visar att 14% är troliga köpare av en VIP-biljett för övriga typer av...

Marknadsför ditt evenemang på Youtube
Youtube är en effektiv kanal för din marknadsföring, både för att skapa medvetenhet om ditt evenemang och för att hitta nya potentiella biljettköpare. Genom annonsering på Youtube når du ut till en tydligt segmenterad målgrupp och ger en spännande inblick i vad man...

Föreläsning på Sweden Live | Festivals: data, trends and emotions
Tina Mermiri är Senior Director of International Marketing Insight på Ticketmaster i London. Hon och hennes team har nyligen tagit fram en stor undersökning om festivaler. Hennes presentation blottlägger tio års data, fakta och insikter kring festivalscenen, både...