Eventmarknadsföring

Marknadsföring av ditt event eller evenemang är skillnaden mellan fullsatta läktare eller i värsta fall en fullständig flopp. Hela 30% av fansen uppger att de hade velat gå på ett evenemang om de bara känt till det.

Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.

+1m

webbesökare varje månad

89%

varumärkeskännedom

+3m

besökare via affiliate-partners

+1m

prenumeranter av automatiserad email-marknadsföring

Oslagbar räckvidd för din eventmarknadsföring

Med vår räckvidd når du längre, och når fler fans. Vill du inte riskera att missa potentiella biljettköpare gäller det att synas där din målgrupp finns.

Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar.

Våra epostutskick når över 1 miljon mottagare och skräddarsys med predikativ intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare.

Med hjälp av våra partners, såsom Spotify och Facebook, kan ditt evenemang nå ut till över 3 miljoner potentiella biljettköpare. Och sist besöker över 1,2 potentiella biljettköpare vår webbplats varje månad, där ditt evenemang syns.

Vår räckvidd sträcker sig även utanför Sverige, vilket betyder att vi kan hjälpa dig att nå en internationell publik.

Smart mix av marknadsföringskanaler och data

När du väljer att låta oss marknadsföra ditt event använder vi den senaste teknologin, all vår data om våra besökare och en smart mix av marknadsföringskanaler för att se till att ditt evenemang syns för rätt fans.

Vår stora räckvidd gör att vi har mycket data på potentiella biljettköpare – såsom tidigare evenemangsbesök, klick på vår webbplats och i nyhetsbrev, geografiskt läge, köphistorik med mera. All denna data använder vi för att rikta marknadsföringen av ditt evenemang till rätt potentiella biljettköpare.

Med vår breda mix av marknadsföringskanaler ser vi till att ditt evenemang syns där dina potentiella kunder finns. Exempelvis läggs dina musikevenemang automatiskt upp på artistens sida på Spotify och når på så vis potentiella kunder som lyssnar på artisten på Spotify.

Och fans som tidigare visat intresse för ditt evenemang påminns om evenemanget med automatiserade mejlutskick för biljettsläpp och inför evenemangsdatumet. Läs mer om CRM och våra automatiserade mejlutskick här >>

Självklart kan vi även hjälpa dig med att skapa skapa buzz kring ditt event genom att skapa innehåll för bloggar och sociala medier, samt annonser. Vi får fansen att snacka om ditt event.

Vill du veta mer om hur vi kan markndsföra ditt event?

Nyheter om marknadsföring

Förbeställ vår konsumentundersökning kostnadsfritt

Förbeställ vår konsumentundersökning kostnadsfritt

Tillsammans med branschorganisationen Svensk Live har vi genomfört en undersökning om vad biljettköpare tycker och tänker om nuläget och närmaste framtiden kring evenemang. Undersökningen är precis avslutad och fler än 15 000 fans har sagt sitt. Resultatet presenteras...

Tillbaka till live med Ticketmaster SmartEvent

Tillbaka till live med Ticketmaster SmartEvent

Vi på Ticketmaster jobbar hårt med att ta fram tekniska lösningar för att hjälpa er eventarrangörer att komma tillbaka till live när tiden är rätt. Tillsammans med redan befintliga produkter så har vi skapat en samlingsplats där du kan läsa mer om dessa lösningar som...