Smart marknadsföring är det som gör din evenemangsförsäljning till en succé. Med vår hjälp når du din publik både brett och rätt.

1M

besökare varje månad  
ticketmaster.se

89%

varumärkeskännedom  

1M

epost-
prenumeranter

100K

följare på Facebook 
& Instagram 

3M

besökare via 
affialite-partners 

Marknadsför ditt event med oss

Med vår räckvidd når du ut med ditt event/evenemang. Med Ticketmaster som affärspartner och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi hjälper dig med din målgrupp.

Lär känna din publik

Nå fler fans och lär känna dem genom att använda dig av «Big Data» och de möjligheter som vi erbjuder inom statistik och analys. Vårt mål att fylla varje stol i din arena/lokal och det gör vi genom smart datadriven marknadsföring.

Anpassa köpupplevelsen med cobranding

Skräddarsy ticketmaster.se för att ge konsumenten en biljettköparupplevelse med ditt varumärke och branding i centrum. Läs mer om branding här.

Våra marknadsföringsexperter finns här för dig

Marknadför ditt event med oss! Med vår exptertis, data och marknadskanaler så hjälper vi dig att sälja fler biljetter till dina fans.

Läs mer nedan om alla möjligheter eller kontakta oss direkt: marknad@ticketmaster.se

Bannerannonsering på ticketmaster.se

Vår sajt är en av Sveriges största med över 1 miljon unika besökare varje månad. Marknadsför ditt event med våra prominenta annonsytor på förstasidan. Potentiella biljettköpare hittar ditt event enklare. Annonserna har god synlighet oavsett om man besöker ticketmaster.se via dator, tablet eller mobil.

Ticketmasters nyhetsbrev

Varje vecka går vårt veckonyhetsbrev ut till ca 1 miljon prenumeranter. Med en annons kan du nå direkt ut till inkorgen hos hela vår email-databas.

Med hjälp av prediktiv intelligens skapar nyhetsbrevet dessutom unikt innehåll för alla prenumeranter baserat på surf- & sök-beteende på ticketmaster.se, köp offline/online, geografi, demografi etc. 

 

CRM & automatiserade kampanjer

Varje dag går det ut automatiserade mejlutskick till fansen baserat på t ex tidigare visat intresse, köphistorik, nya biljettsläpp och/eller kommande veckors evenemang. Tack vare prediktiv intelligens och rekommendationsmotorer kan vi förutse vad varje unik mottagare i vår kunddatabas kan vara intresserad av härnäst. Läs mer om CRM och våra automatiserade mejlutskick här >>

Segmenterade nyhetsbrev

Med 1 miljon email-kontakter i vår databas så finns det alla möjligheter att göra bra segmenterade kampanjer. Vår stora räckvidd gör att vi har mycket data på potentiella biljettköpare – såsom tidigare evenemangsbesök, klick på vår webbplats och i nyhetsbrev, geografiskt läge, köphistorik med mera. All denna data använder vi för att rikta marknadsföringen av ditt event till rätt potentiella biljettköpare.

Fan Network – riktad digital annonsering

Riktad digital annonsering med branschens vassaste kunddata i ryggen. Fan Network är det enda verktyg du behöver för att marknadsföra ditt evenemang på Facebook, Instagram och display för maximal biljettförsäljning. Relevanta målgrupper skapas baserat på intresse, livsstil, geografi, tidigare surf- och köpdata på ticketmaster.se eller genom att identifiera fans som köpt eller besökt liknande artister och evenemang. Kampanjer optimeras löpande för en bättre ROI. Läs mer om Fan Network här >>

Affiliates – Ticketmaster partnerprogram

Som kund till Ticketmaster blir ditt event automatiskt synligt för tusentals potentiella biljettköpare genom Ticketmasters partnerprogram. Exempel på partners är Spotify, BandsInTown och SongKick. Vi kan även skräddarsy målgrupper med t ex email mot de konsumenter som visat intresse för en specifik artist.

CPC – köpt sök på Google

Köpt sök är en stor och viktig del av vår marknadsföringsstrategi och som kund till Ticketmaster blir du automatiskt en del av våra kampanjer på Google. Ditt event läggs automatiskt in i våra kampanjer när det är till försäljning på ticketmaster.se. Och det ligger kvar där fram till att biljetterna antingen är slutsålda eller att evenemanget genomförts.

Annonsering på YouTube

Öka medvetenheten hos rätt publik genom video-annonser på YouTube. Bygg målgrupper baserat på användares tittarvanor och annonsera i rätt sammanhang med rätt timing. Du betalar endast när någon ser hela din annons eller klickar sig vidare till din artistsida på ticketmaster.se. YouTube ökar medvetenheten hos din kärnpublik och hjälper dig hitta nya fans – ett perfekt komplement till mer konverteringsfokuserade kanaler!

 

True Native

Annonsera digitalt i Sveriges största tidningar och magasin med sponsrade artiklar. Genom True Native-annonsering kan du på ett engagerande sätt informera och inspirera din publik genom redaktionellt innehåll i form av artiklar (märkta med ”annons”) på över 150 siter i Sverige. Du riktar effektivt dina annonser till rätt målgrupp, baserat på bl a geografi, demografi, tidpunkt och retargeting.

Försäljningsrapport med app

För dig som vill följa din försäljning i realtid så har vi en app (finns också som desktop-version) där du snabbt och enkelt får koll på t ex hur mycket biljetter som sålts, när och var de är sålda samt i vilka kanaler. Bli kund hos oss och ta del av detta >> 

 

Analys & tracking

Analysera effektiviteten av dina kampanjer och lär känna dina biljettköpare! Vi gör dataanalys enkelt med hjälp av Google Analytics. Våra experter visualiserar din data i en dynamisk rapport som bland annat ger dig en översikt på webbtrafik, geografi, ålder, kön, marknadskanaler och kampanjer.

Ta kontakt med vår marknadsavdelning för att få dataanalys på ditt evenemang >>

Materialspecifikationer

Har du redan en kampanj planerad hos oss? Läs då vår materialspecfikation för bildformat, texter m m.