Eventmarknadsföring
Marknadsföring av ditt event eller evenemang är skillnaden mellan fullsatta läktare eller i värsta fall en fullständig flopp. Hela 30% av fansen uppger att de hade velat gå på ett evenemang om de bara känt till det.
Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.
+1m
webbesökare varje månad
89%
varumärkeskännedom
besökare via affiliate-partners
+1m
prenumeranter av automatiserad email-marknadsföring
Oslagbar räckvidd för din eventmarknadsföring
Med vår räckvidd når du längre, och når fler fans. Vill du inte riskera att missa potentiella biljettköpare gäller det att synas där din målgrupp finns.
Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar.
Våra epostutskick når över 1 miljon mottagare och skräddarsys med predikativ intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare.
Med hjälp av våra partners, såsom Spotify och Facebook, kan ditt evenemang nå ut till över 3 miljoner potentiella biljettköpare. Och sist besöker över 1,2 potentiella biljettköpare vår webbplats varje månad, där ditt evenemang syns.
Vår räckvidd sträcker sig även utanför Sverige, vilket betyder att vi kan hjälpa dig att nå en internationell publik.

Smart mix av marknadsföringskanaler och data
När du väljer att låta oss marknadsföra ditt event använder vi den senaste teknologin, all vår data om våra besökare och en smart mix av marknadsföringskanaler för att se till att ditt evenemang syns för rätt fans.
Vår stora räckvidd gör att vi har mycket data på potentiella biljettköpare – såsom tidigare evenemangsbesök, klick på vår webbplats och i nyhetsbrev, geografiskt läge, köphistorik med mera. All denna data använder vi för att rikta marknadsföringen av ditt evenemang till rätt potentiella biljettköpare.
Med vår breda mix av marknadsföringskanaler ser vi till att ditt evenemang syns där dina potentiella kunder finns. Exempelvis läggs dina musikevenemang automatiskt upp på artistens sida på Spotify och når på så vis potentiella kunder som lyssnar på artisten på Spotify.
Och fans som tidigare visat intresse för ditt evenemang påminns om evenemanget med automatiserade mejlutskick för biljettsläpp och inför evenemangsdatumet. Läs mer om CRM och våra automatiserade mejlutskick här >>
Självklart kan vi även hjälpa dig med att skapa skapa buzz kring ditt event genom att skapa innehåll för bloggar och sociala medier, samt annonser. Vi får fansen att snacka om ditt event.

Nyheter om marknadsföring

Förbeställ vår konsumentundersökning kostnadsfritt
Tillsammans med branschorganisationen Svensk Live har vi genomfört en undersökning om vad biljettköpare tycker och tänker om nuläget och närmaste framtiden kring evenemang. Undersökningen är precis avslutad och fler än 15 000 fans har sagt sitt. Resultatet presenteras...

Miljoner fans återkom till Ticketmaster UK i veckan
Premiärminister Boris Johnson presenterade i veckan sin "färdplan" ut ur coronapandemin där han sade att restriktionerna kommer att hävas i flera omgångar fram till den 21 juni och att han sedan hoppas att alla sociala begränsningar har fasats ut. Fansen i UK tog...

Kom igång & ta betalt för din livestream
Kan du ta betalt för ditt online-evenemang? Ja, säger 3 av 4 konsumenter i Ticketmasters undersökning. Läs mer om hur du kan komma igång med Livestreaming och ta betalt tillsammans med oss.

Rätt information, till rätt person, vid rätt tillfälle
Visste du att 44% av konsumenterna säger att de någon gång missat ett evenemang för att de inte kände till det? Därför har Ticketmaster utvecklat ett batteri av kommunikationsvägar för att hjälpa biljettköparna att hitta rätt evenemang. Det handlar helt enkelt om att...

Sälj fler biljetter med Ticketmasters automatiska mail
Automatiska mailutskick säljer fler biljetter till ditt evenemang! Visste du att 18% av biljettköparna får sin information om ett evenemang via email? Det är därför viktigt att nå biljettköparna på rätt plats, vid rätt tidpunkt och med relevant innehåll. Våra...

Få annonsering via Google Ads kostnadsfritt som kund till Ticketmaster!
Våra undersökningar visar att så många som 1/3-del av den svenska befolkningen använder sökmotorer som Google när de hittar biljetter till ett evenemang! Som Ticketmaster-kund får du fördelen av att vara en del av vår Google Ads-sökordskampanj kostnadsfritt. På det...

Så lyckas du med din Youtube livestream
Ta din show/spelning ut på internet med en livestream och låt alla vara med. Med den här enkla guiden i 10 steg kommer du få svar på de vanligaste frågorna om hur man gör när man streamar live på YouTube. Du får lära dig: Hur du skapar en YouTube-kanalUtrustning för...

Visste du att Ticketmaster har ett samarbete med Spotify?
Gör ditt evenemang synligt för potentiella biljettköpare via Ticketmasters partnernätverk. Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja vårt partnernätverk, där vi har etablerat ett nära samarbete med flera stora internationella aktörer som t ex Spotify, Bandsintown och...

Branschundersökning 2020: Ticketmaster är nr 1 gällande varumärkeskännedom och mycket mer
Vårt analysteam har tillsammans med Kantar Sifo tagit fram den årliga branschundersökningen som representerar livebesökare och deras tankar kring biljettleverantörer. Ticketmasters varumärkeskännedom ligger återigen som nummer 1 i branschen på 88%. Vi är dessutom den...

Publikstudie visar låg risk för Covid-19-smitta under inomhuskonserter
New York Times och SVT m fl rapporterar om ett publikexperiment på Arena Leipzig tidigare i år där nu en grupp tyska forskare konstaterar att om evenemang arrangeras med rätt säkerhetsåtgärder så är risken för smittospridning av Covid-19 låg. I augusti uppträdde...

Tillbaka till live med Ticketmaster SmartEvent
Vi på Ticketmaster jobbar hårt med att ta fram tekniska lösningar för att hjälpa er eventarrangörer att komma tillbaka till live när tiden är rätt. Tillsammans med redan befintliga produkter så har vi skapat en samlingsplats där du kan läsa mer om dessa lösningar som...

Ticketmaster & Linecheck Festival 2020
Älskar du musik eller arbetar du inom musikbranschen? Ticketmaster ingår ett partnerskap med Linecheck Festival i Italien den 17-19 november 2020, en digital mötesplats där du får möjlighet att utforska och höra intressanta seminarier om den europeiska musikindustrin....