Eventmarknadsföring
Marknadsföring av ditt event eller evenemang är skillnaden mellan fullsatta läktare eller i värsta fall en fullständig flopp. Hela 30% av fansen uppger att de hade velat gå på ett evenemang om de bara känt till det.
Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.
+1m
webbesökare varje månad
89%
varumärkeskännedom
besökare via affiliate-partners
+1m
prenumeranter av automatiserad email-marknadsföring
Oslagbar räckvidd för din eventmarknadsföring
Med vår räckvidd når du längre, och når fler fans. Vill du inte riskera att missa potentiella biljettköpare gäller det att synas där din målgrupp finns.
Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar.
Våra epostutskick når över 1 miljon mottagare och skräddarsys med predikativ intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare.
Med hjälp av våra partners, såsom Spotify och Facebook, kan ditt evenemang nå ut till över 3 miljoner potentiella biljettköpare. Och sist besöker över 1,2 potentiella biljettköpare vår webbplats varje månad, där ditt evenemang syns.
Vår räckvidd sträcker sig även utanför Sverige, vilket betyder att vi kan hjälpa dig att nå en internationell publik.

Smart mix av marknadsföringskanaler och data
När du väljer att låta oss marknadsföra ditt event använder vi den senaste teknologin, all vår data om våra besökare och en smart mix av marknadsföringskanaler för att se till att ditt evenemang syns för rätt fans.
Vår stora räckvidd gör att vi har mycket data på potentiella biljettköpare – såsom tidigare evenemangsbesök, klick på vår webbplats och i nyhetsbrev, geografiskt läge, köphistorik med mera. All denna data använder vi för att rikta marknadsföringen av ditt evenemang till rätt potentiella biljettköpare.
Med vår breda mix av marknadsföringskanaler ser vi till att ditt evenemang syns där dina potentiella kunder finns. Exempelvis läggs dina musikevenemang automatiskt upp på artistens sida på Spotify och når på så vis potentiella kunder som lyssnar på artisten på Spotify.
Och fans som tidigare visat intresse för ditt evenemang påminns om evenemanget med automatiserade mejlutskick för biljettsläpp och inför evenemangsdatumet.
Självklart kan vi även hjälpa dig med att skapa skapa buzz kring ditt event genom att skapa innehåll för bloggar och sociala medier, samt annonser. Vi får fansen att snacka om ditt event.

Vill du veta mer om hur vi kan markndsföra ditt event?
Nyheter om marknadsföring

Visste du att Ticketmaster har ett samarbete med Spotify?
Gör ditt evenemang synligt för potentiella biljettköpare via Ticketmasters partnernätverk. Som Ticketmaster-kund kan du utnyttja vårt partnernätverk, där vi har etablerat ett nära samarbete med flera stora internationella aktörer som t ex Spotify, Bandsintown och...

Branschundersökning 2020: Ticketmaster är nr 1 gällande varumärkeskännedom och mycket mer
Vårt analysteam har tillsammans med Kantar Sifo tagit fram den årliga branschundersökningen som representerar livebesökare och deras tankar kring biljettleverantörer. Ticketmasters varumärkeskännedom ligger återigen som nummer 1 i branschen på 88%. Vi är dessutom den...

Publikstudie visar låg risk för Covid-19-smitta under inomhuskonserter
New York Times och SVT m fl rapporterar om ett publikexperiment på Arena Leipzig tidigare i år där nu en grupp tyska forskare konstaterar att om evenemang arrangeras med rätt säkerhetsåtgärder så är risken för smittospridning av Covid-19 låg. I augusti uppträdde...

Tillbaka till live med Ticketmaster SmartEvent
Vi på Ticketmaster jobbar hårt med att ta fram tekniska lösningar för att hjälpa er eventarrangörer att komma tillbaka till live när tiden är rätt. Tillsammans med redan befintliga produkter så har vi skapat en samlingsplats där du kan läsa mer om dessa lösningar som...

Ticketmaster & Linecheck Festival 2020
Älskar du musik eller arbetar du inom musikbranschen? Ticketmaster ingår ett partnerskap med Linecheck Festival i Italien den 17-19 november 2020, en digital mötesplats där du får möjlighet att utforska och höra intressanta seminarier om den europeiska musikindustrin....

Vad tänker fansen kring streaming och online-evenemang?
En undersökning från Ticketmaster UK visar att 3 av 4 kan tänka sig att betala för exklusivt onlineinnehåll från artister. Fansen kommer alltid att föredra liveupplevelsen framför streamade evenemang men de uppskattar bekvämligheten med streaming under...

Stor undersökning: Fansens framtidstro om livebranschen
De senaste två månaderna har vi fått svar från över 16 000 svenska biljettköpare om deras syn på hur de kommer att konsumera liveevenemang i framtiden. Det är tydligt att man saknar liveevenemang och glädjande att framtidstron överlag är positiv. 86% säger...

Livestream – skapa din egen digitala scen
Se vår sida som ger dig guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång med Livestream: https://business.ticketmaster.se/livestream/ Missa heller inte vårt webinar med VOYD - Video On Your Demand. Deras digitala scen tillsammans med Ticketmasters räckvidd...

Vi söker nya artister till vår Hemma hos-serie
Just nu söker vi artister som vill delta i vår Hemma hos-serie kostnadsfritt och för ett gott syfte. Intresserad? Maila marknad@ticketmaster.se direkt eller läs mer nedan. Hemma hos… är en ny videoserie där tittaren får följa med olika artister på intima...

Ticketmaster och WGP deltar i Youtube Works Award
Ticketmaster Sverige deltar tillsammans med Web Guide Partner (WGP) i tävlingen Youtube Works Award, en årlig tävling i samarbete med Sveriges Annonsörer och 100-Wattaren, som hyllar årets mest innovativa och effektiva annonskampanjer på Youtube. Ticketmasters bidrag...

#hjälplivescenen
Liveevenemang är vår kärnverksamhet och när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa branschen och livescenen med det vi kan. Med vår plattform, service och marknadskraft kan vi dra vårt strå till stacken och få så många...

Ticketmaster öppnar sina kanaler för livestreaming
När möjligheten att arrangera och uppleva evenemang kraftigt har begränsats vill vi hjälpa branschen och livescenen genom att öppna våra kanaler för livestreaming. Vill du uppträda på Ticketmasters digitala scen? Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över...