Eventmarknadsföring

Marknadsföring av ditt event eller evenemang är skillnaden mellan fullsatta läktare eller i värsta fall en fullständig flopp. Hela 30% av fansen uppger att de hade velat gå på ett evenemang om de bara känt till det.

Med Ticketmaster som affärspartner kan du vara säker på att marknadsföringen når både brett och rätt. Med vår räckvidd och vår stora mix av marknadsföringskanaler kan vi garantera att du når potentiella biljettköpare. Tala om vilka du vill nå och vi utökar din målgrupp.

+1m

webbesökare varje månad

89%

varumärkeskännedom

+3m

besökare via affiliate-partners

+1m

prenumeranter av automatiserad email-marknadsföring

Oslagbar räckvidd för din eventmarknadsföring

Med vår räckvidd når du längre, och når fler fans. Vill du inte riskera att missa potentiella biljettköpare gäller det att synas där din målgrupp finns.

Vi arbetar med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring för att ditt evenemang ska synas högst upp på Google på relevanta sökningar.

Våra epostutskick når över 1 miljon mottagare och skräddarsys med predikativ intelligens efter varje unik mottagares preferenser så att rätt evenemang når rätt mottagare.

Med hjälp av våra partners, såsom Spotify och Facebook, kan ditt evenemang nå ut till över 3 miljoner potentiella biljettköpare. Och sist besöker över 1,2 potentiella biljettköpare vår webbplats varje månad, där ditt evenemang syns.

Vår räckvidd sträcker sig även utanför Sverige, vilket betyder att vi kan hjälpa dig att nå en internationell publik.

Smart mix av marknadsföringskanaler och data

När du väljer att låta oss marknadsföra ditt event använder vi den senaste teknologin, all vår data om våra besökare och en smart mix av marknadsföringskanaler för att se till att ditt evenemang syns för rätt fans.

Vår stora räckvidd gör att vi har mycket data på potentiella biljettköpare – såsom tidigare evenemangsbesök, klick på vår webbplats och i nyhetsbrev, geografiskt läge, köphistorik med mera. All denna data använder vi för att rikta marknadsföringen av ditt evenemang till rätt potentiella biljettköpare.

Med vår breda mix av marknadsföringskanaler ser vi till att ditt evenemang syns där dina potentiella kunder finns. Exempelvis läggs dina musikevenemang automatiskt upp på artistens sida på Spotify och når på så vis potentiella kunder som lyssnar på artisten på Spotify.

Och fans som tidigare visat intresse för ditt evenemang påminns om evenemanget med automatiserade mejlutskick för biljettsläpp och inför evenemangsdatumet. Läs mer om CRM och våra automatiserade mejlutskick här >>

Självklart kan vi även hjälpa dig med att skapa skapa buzz kring ditt event genom att skapa innehåll för bloggar och sociala medier, samt annonser. Vi får fansen att snacka om ditt event.

Vill du veta mer om hur vi kan markndsföra ditt event?

Nyheter om marknadsföring

Konsumenter förväntar sig ökade biljettpriser

Konsumenter förväntar sig ökade biljettpriser

I vår undersökning tillsammans med Svensk Live säger 88 procent att de har förståelse för att biljettpriserna kan komma att öka när vi är tillbaka till live! Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till...

Apples iOS 14-uppdatering i korthet

Apples iOS 14-uppdatering i korthet

Det digitala landskapet förändras snabbt, och integritet och säkerhet är fortfarande huvudfokus för lagstiftning och den digitala utvecklingen. 2018 kom GDPR, en strängare dataskyddsförordning som krävde att företag världen över uppdatera sina rutiner kring behandling...

Konsumenternas förtroende för livebranschen är stort

Konsumenternas förtroende för livebranschen är stort

I vår undersökning tillsammans med Svensk Live säger 94 procent uppger att de har oförändrat eller ökat förtroende för livebranschen. Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till livebranschen är orubbad. Läs...

Konsumenter positiva till snabbtest & vaccinationsbevis

Konsumenter positiva till snabbtest & vaccinationsbevis

I vår undersökning tillsammans med Svensk Live säger 85 procent att de är villiga att ta snabbtest eller visa vaccinationsbevis för att kunna gå på liveföreställningar. Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron...

Högt förtroende för livebranschen bland biljettköparna

Högt förtroende för livebranschen bland biljettköparna

15 875 personer svarade på undersökningen Ticketmaster har gjort med branschorganisationen Svensk Live. Efter ett års nedstängning är längtan efter att få uppleva kultur live mycket stor och tilltron till livebranschen är orubbad. Det och mycket mer visar resultaten....

Förbeställ vår konsumentundersökning kostnadsfritt

Förbeställ vår konsumentundersökning kostnadsfritt

Tillsammans med branschorganisationen Svensk Live har vi genomfört en undersökning om vad biljettköpare tycker och tänker om nuläget och närmaste framtiden kring evenemang. Undersökningen är precis avslutad och fler än 15 000 fans har sagt sitt. Resultatet presenteras...