Biljettsystem

Ska du arrangera ett evenemang behöver du ett pålitligt biljettsystem som går att anpassa efter dina behov. Via Ticketmasters boknings- och biljettsystem förmedlas cirka 6 miljoner biljetter per år, enbart i Sverige!

Dagligen arbetar cirka 1000 personer i systemet hos våra kunder; arrrangörer och arenor. Biljettsystemet är uppbyggt i olika delar som gör det skalbart till dina och ditt evenemangs behov.

Stabilt & säkert – för besökare & arrangör

Slut på kopierade biljetter, förfalskningar och osäkerhet. Digitala biljett- och inpasseringssystem är det säkra och enkla alternativet – både för dig som evenemangsarrangör och för dina evenemangsbesökare.

Allt evenemangsbesökaren behöver finns i mobilen:

  • Möjlighet att upptäcka nya evenemang, se din arenas layout och välja platser interaktivt i en visuell arenakarta.
  • Enkelt och överskådligt se priser, tillgänglighet och hantera sina bokningar.
  • Smidig inpassering till evenemanget med biljetten i mobilen.

För dig som arrangerar evenemanget administrerar du biljettförsäljning, avbokningar, ombokningar och inpassering i ett stabilt och flexibelt digitalt biljettsystem. Du kan välja prissättning efter sektioner, erbjuda olika betal- och leveransalternativ, integrera försäljningen på din webbplats eller få en webbsida hos oss, och mycket mer. Enkelt och användarvänligt, samtidigt som du kan få hjälp av vår support.

Skalbart biljettsystem för att passa dina behov

Betala bara för de produkter och tjänster du vill ha till ditt evenemang. Bland våra kunder finns allt ifrån stora internationella evenemang med tiotusentals besökare till mindre event med ett hundratal besökare. Detta gör att vi erbjuder en bredd av skalbara moduler till vårt biljettsystem. Med vår erfarenhet skräddarsyr vi rätt lösning för just dig och ditt evenemang.

Rapportering, biljettservice, kampanjhantering – biljettsystem med extra allt!

Vill du veta hur din biljettförsäljning och intäkt går i realtid? Vill du kunna hantera alla former av biljettservice och kampanjer på ett och samma ställe? Vill du arrangera säsonger av evenemang, sälja abonnemangsbiljetter eller paketpriser och behöver speciella lösningar för mer komplexa evenemang? Ticketmasters biljettsystem erbjuder allt detta och mycket mer. Vi vill att du ska kunna fokusera på ditt evenemang utan oro för biljettservice och biljettsystem – den biten tar vi hand om.

Vanliga frågor och svar om vårt biljettsystem

Vilka betallösningar för att köpa biljetter erbjuder ni?

Vi erbjuder de enklaste och vanligaste betallösningarna för era kunder. De kan betala sina biljetter med: Klarna, PayPal, Swish, Apple Pay och kortbetalningar.

Fungerar ert biljettsystem för evenemang med numrerade och onumrerade platser?

Ja, biljettsystemet stödjer evenemang med både numrerade och onumrerade platser.

Kan jag sälja paket med biljetter eller säsongsbiljetter i ert biljettsystem?

Ja, inga problem alls. Vårt biljettsystem har moduler som kan hantera både paketpriser, abonnemangs- och säsongsbiljetter.

Kan jag spärra vissa platser eller sektioner från biljettköp för exempelvis VIP-kunder eller för kunder som kräver handikappanpassning?

Ja, specifika priser, tillgängligheter, rabatter och liknande går att ställa in på detaljerad nivå, ända ner på enskild stol/plats.

Kan jag ändra biljettpriserna över tid?

Ja, systemet erbjuder dynamisk prissättning där du till och med kan automatisera ändrade priser efter specifika datum eller tidsintervaller.

Kan jag ha olika biljettpriser med rabatter för studenter, pensionärer och liknande?

Ja, du kan ange särskilda rabatter och priser för olika kundgrupper såsom ungdomar, pensionärer och studenter. Du kan även ha speciell prissättning med lösenord/kampanjkoder.

Med Ticketmaster får du en trygg och erfaren partner som känner din publik och aktivt jobbar för att tillsammans med dig sälja så mycket biljetter som möjligt!