Livestreaming
Liveevenemang är vår kärnverksamhet men när möjligheterna att arrangera och uppleva evenemang nu begränsats kraftigt vill vi hjälpa dig som arrangör att komma igång med livestreaming. På denna sida finner du guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång.
Skapa din egen digitala scen och ta betalt för ditt innehåll.
Sälj biljetter på ticketmaster.se till livesändningar eller använd befintligt videoinnehåll som Pay-Per-View.
Webinar
Se vårt webinar på Youtube om hur du kommer igång med din egen digitala scen. Ta gärna kontakt med oss för mer information!
Sälj donations- eller stödbiljetter på ticketmaster.se
För dem som inte vill eller kan låsa sin stream bakom ”betalvägg” så är donations- eller stödbiljetter ett alternativ. Underskatta inte dina fans vilja att stötta dig ekonomiskt!
Kontakta oss på [email protected] för mer information.
Livestreama på Facebook & Youtube
Det är enklare och billigare än vad du kanske tror att komma igång med livestreaming.
Se våra steg-för-steg-guider:
Sänd din stream kostnadsfritt i Ticketmasters kanaler
Vi har 1 miljon prenumeranter på vårt nyhetsbrev, över 120 000 följare i våra sociala kanaler och hundratusentals besökare på ticketmaster.se varje vecka.
Nu har du möjligheten att kostnadsfritt visa upp ditt evenemang i våra kanaler via korspublicering på Ticketmasters Facebook-sida. Du streamar, vi publicerar och marknadsför evenemanget till vår publik.
Kontakta oss på [email protected] berättar vi mer.
Nyheter om livestream
Applicera tidsbokning för social distansering på ditt evenemang
När arrangörer försöker anpassa sitt evenemangsutbud är det viktigt att ta hänsyn till Folkhälsomyndighetens föreskrifter och säkerställa besökarnas säkerhet. Med Ticketmasters lösning med tidsbokningar* i köpprocessen så kan du som arrangör kontrollera antalet och...
Vad tänker fansen kring streaming och online-evenemang?
En undersökning från Ticketmaster UK visar att 3 av 4 kan tänka sig att betala för exklusivt onlineinnehåll från artister. Fansen kommer alltid att föredra liveupplevelsen framför streamade evenemang men de uppskattar bekvämligheten med streaming under...
Stor undersökning: Fansens framtidstro om livebranschen
De senaste två månaderna har vi fått svar från över 16 000 svenska biljettköpare om deras syn på hur de kommer att konsumera liveevenemang i framtiden. Det är tydligt att man saknar liveevenemang och glädjande att framtidstron överlag är positiv. 86% säger...
Drive-in-event runt om i världen
Evenemang med drive-in blir allt populärare, inte bara i Sverige utan runt om i världen. Med säkert avstånd mellan bilarna så blir det ett perfekt sätt att konsumera underhållning och sammtidigt följa de riktlinjer och rekommendationer som Folkhälsomyndigheten...
Livestream – skapa din egen digitala scen
Se vår sida som ger dig guider, scener och olika stödfunktioner för att komma igång med Livestream: https://business.ticketmaster.se/livestream/ Missa heller inte vårt webinar med VOYD - Video On Your Demand. Deras digitala scen tillsammans med Ticketmasters räckvidd...
Skansen Corona-anpassar årets midsommarfirande
Våren 2020 har varit dramatisk och omtumlande och många längtar efter traditioner och firande. Nuvarande restriktioner betyder dock att vi måste skapa nya sätt att fira. Det har en av våra kunder, Skansen, tagit fasta på och kommer därför att ha midsommaröppet, och...
Blackout Tuesday
Det som har utvecklats under den senaste veckan i USA är både obegripligt och hjärtskärande. Vi tror att vi alla måste göra vår del individuellt och kollektivt för att driva ansvar och förändring. Som en del i vårt löpande arbete för mångfald och inkludering kommer...
Global Goal: Unite for Our Future
Gå med i rörelsen och förändra världen Vi vill alla återvända till våra "normala" liv, gå på konserter, idrottsmatcher och annat med familj och vänner. Men det kommer inte hända förrän vi har alla viktiga verktyg för att bekämpa COVID-19. Idag tillkännagav Global...
Vi söker nya artister till vår Hemma hos-serie
Just nu söker vi artister som vill delta i vår Hemma hos-serie kostnadsfritt och för ett gott syfte. Intresserad? Maila [email protected] direkt eller läs mer nedan. Hemma hos… är en ny videoserie där tittaren får följa med olika artister på intima...
Webinar – 10 vanligaste misstagen inom digital marknadsföring
WGP välkomnar till webinar på fredag den 15 maj kl 14.00. Vi vill tipsa om vår samarbetspartner WGP och deras webinar nu på fredag kl 14.00. Webinar:Gör ni marknadsföringsaktiviteter, men vet inte vad de ger? Eller har du koll på resultaten, men vet inte hur ni ska...
Ticketmaster och WGP deltar i Youtube Works Award
Ticketmaster Sverige deltar tillsammans med Web Guide Partner (WGP) i tävlingen Youtube Works Award, en årlig tävling i samarbete med Sveriges Annonsörer och 100-Wattaren, som hyllar årets mest innovativa och effektiva annonskampanjer på Youtube. Ticketmasters bidrag...
Intervju: Hur du livestreamar på Facebook
Sam Fouladirad och Radio Ystadsgatan var först ut med att streama live på Ticketmasters digitala scen. Vi ringde upp Sam som gick igenom steg för steg hur man sätter upp en egen livestream via Facebook Live. Det är ju via Facebook man syns och hörs mest och samtidigt...
Världen = din publik
Med en digital scen är du inte längre begränsad till en lokal publik i ett specifikt geografiskt område.
Tillsammans med Ticketmasters internationalla räckvidd har du nu möjlighet att nå miljontals potentiella biljettköpare över hela världen.
Prata med oss om Livestreaming.
Live will be back!
Tips! Sälj våra co-brandade presentkort med ert eget varumärke online eller i egen kassa.
Läs mer här.