PPC står för pay per click och avser annonsering med utvalda sökord på sökmotorer. Google Ads (fd Adwords) är Googles plattform för sökmotorannonsering.

Våra undersökningar visar att så många som 1/3-del av den svenska befolkningen använder sökmotorer som Google när de söker och hittar biljetter till ett evenemang. Något som andrahandsmarknaden (Viagogo, Onewayticket, Biljettnu mfl.) vet och de spenderar mycket pengar på att synas på Google.

Darför det är viktigt att vi, och ni, också syns där för att hjälpa biljettköpare från att bli lurade.

Som kund till Ticketmaster blir du automatiskt en del av våra kampanjer på Google. Du kan också beställa en dedikerad kampanj för just ditt event med mer heltäckande analys av sökord och kontinuerlig optimering.

8 anledningar att lägga PPC på Google hos oss på Ticketmaster:

  1. Ca 1/3 av trafiken till ticketmaster.se kommer från Google.
  2. Ca 10 % av biljettförsäljningen kommer från våra sökord på Google.
  3. Vi rankas högt hos Google och har hög så kallad Quality Score* vilket sänker CPC-priset
  4. Spårning och mätning av biljettförsäljning, inte bara klick till eventet.
  5. Möjlighet till att skapa dedikerade kampanjer för dina event.
  6. Med en dedikerad kampanj länkar till biljettsidan hos Ticketmaster och spårar trafiken och köp gjorda till följd av sökorden.
  7. Vi optimerar din kampanj mot ”Cost per sold ticket”
  8. Du sätter din budget och vet i förväg vad det kommer att kosta.

SEM, PPC, CPC, SEO – vad är skillnaden mellan alla förkortningar? Läs mer på vårt produktsida här eller kontakta vår marknadsavdelning direkt så berättar vi mer!