Varje vecka går vårt veckonyhetsbrev ut till ca 1 miljon prenumeranter via mail. Mailet innehåller kommande evenemang som sker snart, nya biljettsläpp, presale-erbjudanden m m.

Unikt innehåll via rekommendationsmotor

Vår smarta rekommendationsmotor (datadriven prediktiv intelligens) analyserar surf- och sökhistorik på Ticketmaster.se, köp (både online och offline), plats och demografisk data för att skapa unikt innehåll som är skräddarsytt just för mottagaren.

Detta är något som gagnar både våra nyhetsbrevsprenumeranter och arrangörer/arenor.

  • Positivt för prenumeranterna: De får information när deras favoritartister släpper nya biljetter samt tips och erbjudanden på konserter, shower, utställningar, artister m m de kanske inte kände till sedan tidigare.
  • Positivt för arrangören/arenan: Möjlighet till att synas kostnadsfritt i Ticketmasters marknadsföring när rekommendationsmotorn ser att evenemanget passar en specifik målgrupp i vår databas.

Med relevant information till rätt mottagare vid rätt tillfälle kommer vi få både nöjda konsumenter och sälja fler biljetter. Läs mer om vår smarta rekommendationsmotor här.

Premiumytor i nyhetsbrevet

I vårt veckonyhetsbrev finns möjlighet att köpa premiumytor för att nå alla prenumeranter i databasen.

Dessa annonser är bokningsbara varje vecka:

  • Hero – 2 redaktionella annonsytor längst upp i nyhetsbrevet med bild, rubrik och brödtext.
  • Display bar – 1 banneryta precis under heroytorna. Kan med fördel användas med rörligt bildformat (gif).
  • Ticketmaster rekommenderar – 2 redaktionella annonsytor med bild, rubrik och brödtext.
  • Presale takeover – vill du erbjuda våra prenumeranter ett presale i vårt nyhetsbrev så finns möjlighet att till ett rabatterat pris få en kombo-annons (toppbanner + Display bar)

Hör av dig till oss om du vill veta mer om dessa annonsytor och vad de kostar. Kontakta oss här.