Ticketmaster lanserar nu Sport XR, en helt ny white label-biljettplatform för sportkunder på den nordiska marknaden.

Tack vare ett lyckat internationellt samarbete har Ticketmaster nu tillsammans med två svenska kunder; Frölunda Hockey och Malmö Redhawks; framgångsrikt påbörjat årskortsförsäljningen i den nya biljettplattformen. Under sommaren 2022 kommer även klubbar i Norge och Finland att släppa på sin försäljning i Sport XR.

Vi är glada över att kunna erbjuda denna förbättrade lösning till våra sportkunder och deras fans”, säger Sonny Ståhlgren, Product Operations Lead, Ticketmaster Northern Europe.

Genom att kombinera UX- och UI-forskning samt design-, produkt- och teknikteam inom Ticketmasters internationella verksamhet har biljettplattformen Sport XR formats och utvecklats för den nordiska marknaden på kort tid.

Hela projektets ledstjärna har varit att förbättra fanupplevelsen och tillhandahålla en ännu bättre white label-biljettlösning för våra kunder; sportklubbarna. Vi har nu utvecklat en lösning som ger ett tydligare och mer konsektvent flöde mellan våra partners webbplatser och biljettförsäljningen samtidigt som vi ger fansen en bättre köpupplevelse”, säger Sonny Ståhlgren.


Vår nya biljettplattform ger ett modernt, nytt och fräscht intryck! En stor fördel för oss är att vi nu kan samla all vår biljettförsäljning under ett och samma tak och med vårt varumärke. Det kommer underlätta för marknadsföring, analys och inte minst biljettförsäljningen.

https://redhawks.tmtickets.se/

Viktor Ekström
Malmö Redhawks


Vi är mycket glada över hur bra det nya systemet är. En väldigt smidig uppstart och systemet är enkelt och lättjobbat!

https://fhc.tmtickets.se/

Nathalie Martín
Frölunda HC


För mer information om Sport XR, hör av dig till sales@ticketmaster.se