Event Reminder Email är ett automatiskt utskick som går ut 7 dagar innan alla evenemang för att påminna biljettköparna om det roliga som snart händer!

Vad innehåller ett Event Reminder Email?

Ticketmasters Event Reminder Email innehåller följande:

  1. Evenemangets datum och arenans/spelplatsens namn.
  2. Länk till biljettköparens ”Mitt konto” där hen kan hitta sina digitala biljetter.
  3. Ticketmasters App som ger biljettköparen möjlighet att ladda hem biljetter lokalt på sin telefon. Det behövs därför inget mobilnät eller Wi-Fi på evenemanget, bara tillräckligt med batteritid i mobilen.
  4. Adress, vägbeskrivning och karta (Google maps) till evenemanget.

Se exempel i nedan video:

Skräddarsytt innehåll för dig

Utöver informationen ovan kan vi även skräddarsy ytterligare delar med information & marknadsföring från dig som arrangör.

Emailet går att filtrera på ”optin” eller ”optout” vilket gör att du kan ha olika budskap beroende på om mottagaren gett Ticketmaster sitt samtycke till marknadsföring eller ej.

Hör av dig till vår marknadsavdelning om detta är något du är intresserad av!

Relaterade länkar: